20 Nisan 2009 Pazartesi

Proscar ve Propercia Kullananlar Buraya


Bu Bölümde Bu iki İlaci Kullandığımız süre içindeki yaşadıklarımızı paylaşalım. İlk Olarak Ben 20 günlük 4/1 proscar kullandığım süre içinde neler yaşadığımı anlatacağım.





Saç Dökülmesini Engellemek İçin Proscar mı Propecia mı Kullanmalıyım ?


Evet arkadaşlar,saç dökümesini önlemek için fda tarafında onay almış propercia ile proscarın tamamıyla aynı etkin maddeden ( finasterid )yapıldığını çoğu doktor artık teyit ediyor.
Açıkcası ilacı kullanmaya başlamadan önce benim de aklıma "bu kadar fiyat farkının altında bir çapan oğlu varmı, propercia nın bilmediğimiz bir hikmeti mi var? yan etkileri olacak mı?" soruları takılmadı değil. Sonuçta 30 tl lik 1 kutu proscar ile(1kutuyu 5 ay kullabiliyorsunuz)1 kutu propercia ( 28 tablet 1 ay kullanabilirsiniz) arasında insanı tedirgin eden bir fiyat uçurumu var. İşte bu çelişkili düşüncelerimi bir nebze olsun azaltmak amacıyla yaklaşık bir ay önce cilt doktoruma başvurdum. Kendiside proscar ve propecia arasında hiç bir fark olmadığını, yan etkilerininde biraz abartıldığını bana ifade etti. Bu açıklama ve uzun araştırmalarım sonucunda yaklaşık olarak 20 gündür proscar 5/1 kullanıyorum... Uzun lafın kısası propecia ile proscar arasında bir fark yok, tek fark fiyat.

Peki 20 gün içinde neler yaşadım? Yan etkileri oldumu?

Tabi ki 20 gün ilacın etkisini göstermesi için çok erken sayılacak bir zaman. 20 günlük kullanım sonucunda saç dökülmem halen devam ediyor. Özellikle banyoda yaklaşık 200 kadar saç teli dökülüyor ve saçlarım cansız. Şu ana kadar bendeki gözle görülür tek etki göğüslerimde hafif şişme oldu. Aslında bu durum hoşuma gitmedi değil:) sanki göğüs kaslarım biraz daha gelişmiş gibi duruyor. Cinsel işlevler hiç bir problem yaşamadım. Baştada belirttiğim gibi 20 gün gözle görülür etkiler için çok erken bir süreç.Doktolar minimum 3 ay gibi bir süreden bahsediyor. İleryen aylarda etkisi daha net göreceğimi düşüyorum ve gelişmeleri sizinle burdan paylaşacağım.

Proscar Sadece Reçete İlemi Satılır ?

Normalde reçete ile satılır ibaresi geçen bir ilaç ancak hiç bir eczacı reçetesiz gittiğinizde size hayır demez.

Ama bu ilacı kafanıza göre kullanın anlamına gelmiyor. Herşeyden önce gerekli testleri yaptırıp doktorunuzun tavsiyeliriniz alınız.Vitamin minarel eksikliği gibi durumlarda proscar veya propercia size hiç bir fayda sağlamayacaktır. Saçınızın neden döküldüğünü bilmiyorsanız bu ilacı boşuna kullanıyor olabilirsiniz.


Benim gibi proscar veya propecia kullanların ne gibi etkiler gördüklerini, bu konu hakkındaki düşüncelerini burada paylaşmalarını bekliyorum. Ayrıca bu konuda soruları olan arkadaşlara mümkün olduğunca cevap vermeye çalışacağım. Bu arada yaşım 23.
Umarım hiç birimiz kel kalmayız. İyi günler.. :)

29 yorum:

  1. bende proscar kullanmaya basladım ancak kimi günler 4/1 kimi günlerse 2/1 oranında doz alıyorum elimde olan bişey degil tabletleri cok bicimsiz 3e bile zor bölünüyor (: neyse vitamin yada mineral eksikligi için hangi ilacı önerirsiniz

    YanıtlaSil
  2. Ucundan ısırın zamanla beşe bölünen miktar kadar ısıra ısıra tecrübeyle alışırsınız. hem böylece kesici alet kullanırken kopan minik parça ve tozlarda ısırınca agzınızda kalır

    YanıtlaSil
  3. Şuna dikkat edin. Yıllardık kullanıyorum, memnunum, hiç yan etki yok. Ama benim başlarda yaptığım bir hataya düşmeyin... Oturup da ilacın hepsini bir seferde 4-5 parçaya bölmeyin!! Hepsini 5'e bölüm yaklaşık 150 parça ilacı şişeye doldurdum, sonraki günlerde saçlarım dökülünce anladım ki hava aldılar ve özellikleri bozuldu. Attım çöpe ve yeni bir paket aldım. Yani kısaca Kullanacağınız an bir parçasını kesin, geri kalan parçayı üzüm büyüklüğündeki alüminyum folyo ile hava almayacak şekilde sarın... Ertesi gün folyoyu güzelce açın ve ilacın diğer parcasını kesin. Geri kalan parça ya da parçalarını ise yine sarın. Folyo yırtıldıysa yeni folyo ile sarın tabii ki. Burada amaç hava almaması olacak...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba kemal kardeşim bende aynı senın ilk söyledin gibi kullanıyorum şuan yaklaşık bir ay oldu ve dökülmem çok arttı zaten saçım çok seyrektı şimdi kel kaldım kalıcam yani acaba dedıgın gibi folyaya sarsam şuanda ki dökülmem olmazmı tecrübelerini aktarırsan çok sevinirim

      Sil
  4. Proscar nasıl 5'e bölünür, burada photoshop ile resimli gösterilmiş... Ben de aynısını yapıyordum zaten...

    http://hotfile.com/dl/74616451/a9d2307/proscar_.jpg.html

    YanıtlaSil
  5. slm saç sorunlu arkadaşlar bende sizler gibi saç sorunlarım vardı 3 aydır proscar kullanıyorum ve faydasını gördüm diye bilirim saçlar ince cansız ama en azından saç bende bu hapı bölerek içiyorum ekonomik oluyor yan etkisi olarak ben herhangi bir şey göremedim tepe bölgemin tüylen mesi hariç herkese muhaffakiyetler diliyorum birde saçlarınızı asla şampuanla yıkamayın bitkisel sabunları secin ve bol su ıle yıkayın deriniz çok yağlıysa iki az sa bir kere yıkayın :))takipci

    YanıtlaSil
  6. sevdili kardeşlerim peki proscar kullanımında il ayda saç dökülmesi fazla olurmu ben 20 gün falan oldu kullanıyorum da dökülme var daha seyreklik belli ne zaman etkisini gösterir bi yorum be abim çünkü şu anda fazlaca dökülüyor da

    YanıtlaSil
  7. Arakadaşlar kullananlar, bi cevap verin..1 yıl olmus ne gibi faydasını gördünüz bi yazın hele????
    bende kullanmayı düşünüyorum ama kararsızım..

    YanıtlaSil
  8. yaklaşık 6 aydır proscar kullanıyorum saç dökülmesi az da olsa azalmasına rağmen yine devam ediyor ama saçlarım siyahlaştı yakın çevremdekiler saçını mı boyattın falan diyorlar yan etkilere gelince abartıtan başka bi şey değil

    YanıtlaSil
  9. 6 yıldır proscar kullanıyorum. Saç dökülmesi tamamen durdu. Yan etkisi görmedim. İlaç tableti gerçekten biçimsiz. Bunun nedeni bölünerek tüketilmesinin engellemek. Bu yolla çok daha pahalı ama özünde aynı olan diğer ilacı pazarlayabilmek . ilacı eşit olarak 4 e bölmek için eczanelerde kesici küçük kutucuklar var. Son derece kullanışlı. Ben ilacı eişt olarak bu aletle 4 e bölüp kullanıyorum.

    YanıtlaSil
  10. selam arkadaslar bu ilaci kullanmiyorum simdilk fakat kullanmayi dusunuyorum ciddi anlamda yan etkileri malum hepimuz as cok biliyoruz bi donem unutkanlik libido dusuklugu gogus buyumesi vs asil beni tedirgin eden ilac icim doneminde cocuk yapmanin sakatlik gibi sonuclari olabilirmis cocukta ve bunun gibi dogrumu acaba abartimi bunun kararini vremedim yoksa bugun alip baaliicam icmee bunu hanfu dra sorsam yada konuya hakim olan icici :)) varsa yardimci olan mesela evli olup ilac kullanan neyse tesekkueler simdiden

    YanıtlaSil
  11. arkadaşlar uzun süredir proscar kullananlar son durum nedir ? yan etkilerini gördünüzmü , bizimle paylaşırmısınız ?

    YanıtlaSil
  12. Arkadaşlar ben 20 gündür kullanıyorum saçımın dökülmesi arttı neden nasıl oldu anlamadım acaba ilacı böldükten sonra hava aldığından mı etkisini göremedim. hiç etki etmese anlardım 20 gün erken sayılabilir ama dökülmemin artması beni endişelendiriyo bilgisi olan yardımcı olsun lütfen çok kötü durumdayım kel kaldım kalıcam yani lütfen

    YanıtlaSil
  13. Bende proscar kullananlar kervanına bir haftadır katıldım pek bi fark olmadı olacagindanda umitli değilim ama bi şey danisicam kullandigim ilaç 5 mglik bunu beşe nasıl boluyorsunuz küçücük yoksa ben mi yanlış ilaçtan bahsediyorum

    YanıtlaSil
  14. İlacı göz kararı 4-5 e böl,bir parçasını gözünde canlandır ve o parçayı kes.Geri kalan tüm ilacı tamamını folyo veya parafilmle sar aynı işlemi ertesi günde yap,sonraki günde yap.4-5 gün yapabilirsin ancak tavsiyem 17 tl ağır gelmezse 3 gün kullan gerisini at,üç günden sonra bozulma olabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1 Yil.. evet tam bir yil oldu kullanali kisa ve öz yazicam. Bir senedir proscar kullaniyorum yan etki olarak ilk aylarda biraz cinsel isteksizlik vardi ama simdi gayet normal. Bunun disinda bir yan etkiye rastlamadim. Kullanmaya basladigim güne kadar saclarim hep dökulurdu ve bunun sonucunda baya bi seyreldi. Fakak kullanmaya basladiktan 2.3 ay sonra dökülmelerim cok azaldi ve normal dökülme seyrinde diyebilirim. Sacim halen ilk kullandigim günki yogunlukta yani bir azalma olmadi. Gercekten bu ilac ise yariyor. Tek dusuncem daha nezamana kadar bu ilaci kullanacagim.

      Sil
  15. ben 6 aydır propecia kullanıyorum saç dökülmesi tamamen durdu ilk 3 4 ay etkisini hiç görmedim sabredin etkisini görürsnz banyoda ıslak elimi kafama sürdügmde tek tük saç dökülüyor bazende hiç gelmyor ancak daha saç çıkarma işlemi başlamadı doktara 1 hafta ya kadar doktora gidecem ne zaman çıkaracagını buraya yazarım...

    YanıtlaSil
  16. ben 2 aydır minoxil kullanıyorum agresif saç dökülmem sanki azaldı bunun yanında demir ilaçı,Medobiocomplex biotin ve Gnc nin doğal dht önleyici Saw palmetto ilacını kullanıyorum saçlarım çevremdekilerin söylediğine göre renk olarak siyahlaştı.Ama hala psikolojik olarak atlatamıyorum masamda elimde 3,5 saç görsem bile saçlarım dökülüyor kel kalıcam zannediyorum.Çevremdeki kimse saçlarımın kötü olmadığını gayet iyi olduğunu söylüyor ama buna ben inanamıyorum.Ters gelen işıkla saç derimi gördüğüm an kendimi kel gibi hissediyorum.Üstüne üstlük sert bi şekilde elimle saçlarımı ileri geri yapıyorum o zaman dökülme sayısı 30 lara çıkıyor buda benı mahfediyor.Proscar bunlarıda engeller mi? yada hiç riske girmeden propecia mı kullansam? bir yandan da yan etkilerini okuyorum.Zor bi durum

    YanıtlaSil
  17. arkadaşlar bu ilacı sakın kullanmayın.karşı cinse olan ilgiyi azaltıyor.sonuç mazallah

    YanıtlaSil
  18. Ne alakası var?
    Tam 4 yıldır kullanıyorum.
    Cinsellikle ilgili en ufak bir sorun yaşamadım. Tek bir kere bile sorun olmadı.
    Sorun yaşayan psikolojikmen sorun yaşamıştır.
    Sen o yan etkiyi duyar duymaz alt psikolojini etkilemiştir.
    Zaten yazıyor sperm azalması 4000 kişiden 3 kişide görülmüş.
    O da azalma zaten. Bitme değil.
    Sperm azalması yaşla da alakalıdır.
    Eğer hem göğsünüz belirgin bir şekilde büyüyorsa (psikolojikmen hemen etki altına girmeyin, belirgin diyorum dikkat edin) ve ciddi cinsel sorun yaşıyorsanız o zaman bile çok büyük bir sıkıntı yok.
    Çünkü ilacı bıraktığınız gibi eski haline dönüyor herşey.

    Ha benim böyle bir sorunum yok diyorsanız sizin de benimki gibi sapasağlam, gür, capcanlı saçlarınız olabilir.

    26 yaşında bu ilaca başlamadan önce saçlarım 100 metreden bile döküldüğü belli oluyordu.
    Şu an 30 yaşındayım kime sorsam 22 gösteriyorsun diyor.

    Saçlarım uzun ve sağlıklı, az dökülüyor ama döküldüğü kadar da çıkıyor, alakalı mı bilmiyorum ama bir tel bile beyazlama yok.

    Eğer sizde bunlar olmadıysa şunu söyleyeyim.
    Bu ilacı denemeye değer.
    Çünkü saçı dökük olmanın ne demek olduğunu iyi bilirim.
    Allah da yardımcınız olsun.
    Benden bu kadar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kardeş şimdi nasıl saçların hiç bıraktınmı? değişme olmuyomu ne zaman saçların cıktı

      Sil
    2. Reklam icin burda cok belli @ahmet mirza

      Sil
    3. ahmet mirza ben de iki yıldır kullanıyorum. şuan 25 yaşındayım. saçlarım tabi seyrek, topikle normal duruyor. şuan diyorum ki ahh 21 yaşında başlasaydım keşke. zaman geriye gelmiyor, dökülen saçlar da; var olanlar kalıyor. keşke dökülenler de çıksaydı.

      Sil
  19. Merhaba ahmet abi

    Bende şu an 23 yaşındaım sence başlamalıyım önler çok seyrek ve git gide açılma var minoxidil içerikli ilaç kullanıyorum sadece proscara başlamalımıyım kaç yılda etkisini görürüm.
    Sen proscar doşında destekbir ürün kullanmaktamısın. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  20. Herkese selam,Proscar değil ama içinde finasterid barındıran Prosterit 5mg kullanıyorum saçların çıkması gibi birşey şuana kadar yaşamadım ayrıca minoxil kullanıyorum saçlarım hala dökülüyor.Yazın 2012 Temmuz ayında başladı 2012 Aralıktayız hala dökülüyor.Prosterit kullanan arkadaş var mı aranızda.

    YanıtlaSil
  21. Merhaba Arkadaşlar proscarda finasterid maddesi var.Bu madde saçın ön kısmının beslenmesini engelleyen maddenin üretimini azaltıyor.Bu sayede saçlarınız daha iyi besleniyor.Genetiğe bağlı olan erkeklik hormonu (dht) yi azaltıyor.Bu sayede saçlar daha iyi besleniyor.Yeni saç çıkarması diye bişey yok.Proscar dan başka saw palmetto bitkiside aynı işlevi yapıyor...

    YanıtlaSil
  22. Proscar denen,iylismeye mi kotulesmeye mi yaradigi belli olmayan ilaci 3 aydir ben de kullaniyorum.yorumlara bakinca herkese ayni ektiyi yapmadigini farkettim ama bazilarina -benim gibi-cinsel hayatini SİFİRA indirme gibi bi etkide bulunmus.goze alarak baslayin

    YanıtlaSil
  23. Arkadaşlar ben yabancı forumlarda araştırdım ilaç 1990 yılında piyasaya çıkmış ve çok uzun yıllar kullananlar olmuş. 4 yılı aşkın kullanan birkaç kişi görme ile ilgili problemler yaşamış. Gece yarısı kıpkırmızı gözlerle uyanan, gece ışıkların çok kötü göründüğünü söyleyenler olmuş. Sebep olarak da karaciğerle ilgili problemlerin gözlerde semptom verebileceğinden bahsedilmiş. Yani çok uzun vadede kendinizi zehirliyor olabilirsiniz. Finasterid visual side effects kelimeleri ile kendiniz de araştırabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  24. selamlar herkese ben de iki yıldır kullanıyorum. cinsellikte sorun yok. saç dökülmesi sorunu da yok. ama saç çıkartmıyor işte

    YanıtlaSil