30 Nisan 2009 Perşembe

Saç Dökülmesi Ve Mastürbasyon İlişkisi

Son günlerde, mastürbasyon yapmak saç döker mi? DHT i artırır mı? gibi sorular artmaya başladı... Merak edenler için bu yazıyı hazırlamaya karar verdim. Şimdi adım adım düşünelim.

Bildiğimiz üzere DHT nin artması saç dökülmesine neden oluyor. Peki ya sık mastürbasyon DHT yi artırır mı?

Uzmanların büyük bir kısmı Mastürbasyonun DHT yi artırmadığını veya saç dökülmesini etkileyecek şekilde DHT seviyesini değiştirmeyeceğini söylüyor. Ancak az da olsa tersini iddia edenler de var. Tersini iddia eden araştırmacılar DHT seviyesi ile mastürbasyon arasında yüksek bir ilişiki olduğunu ve sık mastürbasyonun saç dökülmesini ve DHT seviyesini artırdığını söylüyorlar.

Mastürbasyon DHT yi hiç artırmadığı varsaysakartırmasa bile, aşırı yapıldığı zaman vucudumuzu zayıflattığı, direncimizi düşürdüğü de bir gerçek.

Burdan yola çıkarsak mastürbasyon direk olarak saçlarımızı dökmese de aşırıya kaçıldığı taktirde hayat kalitemizi düşürüyor stressi artırıyor, yani saç dökülmesine neden olan stress, düzensiz yaşam gibi etkenleri tetikliyor.

Sonuç olarak..... dolaylı da olsa saç dökülmesinde etkisi olabilir. Bu yüzden herşey gibi mastürbasyondada aşırıya kaçmamalıyız.

2 yorum:

  1. teşekkürler.Hergün 1 kere yapmanın zararı yoktur herhalde

    YanıtlaSil
  2. günde 1 kere için elini kirletmeye değmez.. ben şehvetli bi sexin üstüne, cila niyetine bi posta mastürbasyon yapıyorum..

    YanıtlaSil